Yetişkin Eğitim Programı
- El Sanatları
- Müzik
- Beden Eğitimi
- Değerler Eğitimi
- Akıl Oyunları
- Günlük Yaşam
El Sanatları
El sanatları dersi, özel gereksinimli bireylerin yaşadığı dünyayı kavramada gördüğü, hissettiği
şeylere tepkide bulunmada önemli rol üstlenmektedir. Böylece bireyin estetik bakış açısı, fiziksel beceriler, bilişsel beceriler ve sosyal ilişkiler açılarından gelişimlerine katkıda bulunulmaktadır. Duygu ve düşüncelerini özgürce aktarabilmesine fırsat verdiği için bireylerin rehabilite edilmesinde yararlanılan önemli bir alandır. Bu alanlarda çalışırken öğrencinin algı, dikkat, ince ve kaba kas gelişimi, el-göz koordinasyonu gibi bir takım zihinsel-motor işlevlerinin geliştirilmesi dersin ana hedefidir.

Akıl Oyunları
Akıl ve zekâ oyunları dersi özel gereksinimli bireylerin bilişsel ve zihinsel gelişimiyle ilgili çeşitli becerileri geliştiren faaliyetleri eğlendirici bir biçimde kullanmak amaçlanmaktadır.
Hafıza, öğrenme, karar verme, akıl yürütme, görsel algı, motor beceriler, el-göz koordinasyonu ve olasılıkları hesaplama gibi bilişsel yetkinlik ve gelişim süreçlerini destekler
Günlük Yaşam Becerileri
Günlük Yaşam Becerileri dersi, özel gereksinimli bireylerin günlük yaşamda ihtiyacı olan ev içi
becerileri kazandırmak amacıyla oluşturulmuştur. Ders kapsamında öğrencilerin, ev içi beceriler olarak adlandırdığımız mutfak ve temizlik becerilerinde bağımsızlaşması hedeflenmektedir. Bunun yanında bulunduğu ortam veya evindeki düzene dair inisiyatif alabilen, aile içi rutinlere katılımı artan öğrencilerin aile içi kabulünün artması ve bireylerde özgüvenin gelişmesi beklenmektedir.
Müzik
Müzik dersinin ana amacı; özel gereksinimli bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini destekleyerek, onların kendilerini ifade etmelerine, öz güvenlerini artırmalarına ve toplumsal entegrasyonlarını güçlendirmelerine yardımcı olmaktır. Müzik eğitimi, bu bireylerin hafıza, dikkat ve dil becerilerini geliştirirken, stresle başa çıkmalarını kolaylaştırır ve sosyal etkileşim becerilerini pekiştirir. Böylece, müzik, özel gereksinimli bireylerin hayat kalitesini artıran bütüncül bir araç olarak işlev görür.
Spor
Spor eğitiminin ana amacı, özel gereksinimli bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimlerini destekleyerek, onların motor becerilerini geliştirmelerine, öz güvenlerini artırmalarına ve toplumsal entegrasyonlarını güçlendirmelerine yardımcı olmaktır. Spor eğitimi, bu bireylerin bedensel yeteneklerini geliştirirken, disiplin ve sorumluluk duygularını pekiştirir ve sosyal etkileşimlerini artırır. Böylece, spor, özel gereksinimli bireylerin sağlıklı ve aktif bir yaşam sürmelerini sağlayan bütüncül bir araç olarak işlev görür.
Değerler Eğitimi
Özel gereksinimli bireyler için değerler eğitmi çalışmalarının amacı; onların sosyal, duygusal ve ahlaki gelişimlerine katkı sağlamaktır. Bu eğitim esnasında özel gereksinimli bireylerin; empati, saygı, sorumluluk, dürüstlük gibi temel insani değerleri öğrenmelerinin yanı sıra toplumun kültürel ve ahlaki normlarını öğrenerek sosyal çevrelerinde daha sağlıklı ilişkiler kurmalarına yardımcı olmak hedefler arasındadır.
Aynı zamanda değerler eğitimi, özel gereksinimli bireylerin özgüvenini artırarak, kendi kararlarını alabilme ve doğru-yanlış ayrımını yapabilme yetilerini geliştirir. Bu, bireylerin hem bireysel hem de toplumsal hayatta daha bağımsız ve etkin bireyler olmalarına yardımcı olurken, sosyal etkileşimlerdeki zorlukları aşmalarına da katkıda bulunur.